Alle smaakjes

SEO jouw website beter vindbaar

Op pagina 2 tel je niet meer mee

Zo simpel is het. Met SEO, ofwel zoekmachine optimalisatie, zorgen wij ervoor dat jouw website op die felbegeerde eerste pagina van Google komt te staan.

Met SEO komen bezoekers op je site via de organische zoekresultaten. Deze bezoekers zijn speciaal op zoek naar een dienst of product welke jij aanbiedt. Je wordt dus op het juiste moment gevonden door de juiste doelgroep. Maar dan moet je wel ergens bovenaan die eerste pagina staan.

SEO, jouw website beter vindbaar

Op pagina 2 tel je niet meer mee

Met SEO, zoekmachine optimalisatie zorgen wij ervoor dat jouw website op die eerste pagina van Google komt te staan. En dan bij voorkeur bovenaan.

Met SEO komen bezoekers op je site via de organische zoekresultaten. Deze bezoekers zijn speciaal op zoek naar een dienst of product welke jij aanbiedt. Je wordt dus op het juiste moment gevonden door de juiste doelgroep. Maar dan moet je wel ergens bovenaan staan uiteraard.

one pager website laten maken

SEO, werken aan de vindbaarheid van jouw website

Als je website goed scoort bij de zoekmachines zie je dat terug in het aantal potentiële klanten welke op je website terechtkomt. Ga het voor jezelf eens na; als je iets zoekt op internet dan zul je hiervoor 9 van de 10 keer Google of een andere zoekmachine gebruiken.

Dit doen jouw klanten ook. Met SEO zorg je ervoor dat potentiële klanten jouw bedrijf vinden als ze een zoekterm intikken welke relevant is voor jouw diensten of producten. Dus zorg dat je op de eerste pagina staat bij Google. En dan natuurlijk bij die eerste felbegeerde posities.

Grote voordelen van SEO

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie.
SEA staat voor Search Engine Advertising (adverteren in zoekmachines).

SEO heeft dus betrekking op de organische (onbetaalde) zoekresultaten.
SEA bevat de betaalde zoekresultaten.

Google Ads (SEA) is op korte termijn zeer effectief terwijl SEO een lange termijn strategie omvat. Een goede optimalisatie zorgt ervoor dat je langdurig op hoge posities te vinden bent. Het spreekt voor zich dat je daardoor beter vindbaar bent. Meer website bezoekers levert je meer klanten op. En dus genereer je hiermee meer omzet.

Voorbeeld verschil tussen
SEO & SEA

In dit voorbeeld zie je dat er eerst bovenaan 3 advertenties verschijnen als je zoekt op ‘Catalogus ontwerper’.

De 1e advertentie gaat over een bedrijf gespecialiseerd in branding, campagnes en websites.
De 2e advertentie betreft een grafisch vormgever. Wellicht kan dit bedrijf ook catalogi ontwerpen maar het staat er niet expliciet bij.
De 3e advertentie betreft het een aanbod voor Freelance ontwerpers.

Hieronder volgen de organische resultaten (SEO genoemd). Deze resultaten sluiten doorgaans beter aan bij de vraag. Dat zie je al in dit voorbeeld. Het 1e SEO resultaat beantwoord direct de zoekvraag. Dit is dus relevante informatie als je op zoek bent naar een catalogus ontwerper. Leuke bijkomstigheid; laat dit nu net A-merkwaardig zijn…

Bewezen is dat de meeste website gebruikers kiezen voor de organische zoekresultaten. Dit geeft het belang van SEO aan.

seo breda gevonden worden in google

SEO voor langdurige resultaten

Met SEO bereik je langdurige resultaten in de organische zoekresultaten. Is dit eenmaal bereikt dan kun je echter niet achterover leunen.

Wil je op die felbegeerde hoge posities blijven? Dan zal er met regelmaat bijgestuurd moeten worden. Je concurrenten zitten immers ook niet stil. En ook Google wijzigt het algoritme waarmee ze websites ranken. En dit jaarlijks zo’n 500 keer.

Blijvend vindbaar in de zoekresultaten

Hoe doen we dat?

Zoekwoordenonderzoek

We beginnen met het onderzoeken welke zoekwoorden interessant zijn voor jouw website. Hiervoor gebruiken we diverse tools maar ook een portie gezond verstand. Tenslotte zijn de bezoekers van je site ook gewoon mensen.

Ook vragen we je om een lijst te maken met zoekwoorden. Zoektermen waarvan jij denkt dat deze potentie hebben. Jij kent je bedrijf en branche immers als geen ander. Zo kunnen we samen de beste zoekwoorden verzamelen waarmee jouw site gevonden moet worden.

Concurrentie analyse

Wil je hoog scoren in Google dan zul je voor moeten zijn. We moeten bepalen waarom jouw concurrenten nu hoger scoren. Dus volgt hier een concurrentie analyse op.

Website structuur

Bezoekers willen snel de informatie vinden waarnaar ze op zoek zijn. Een overzichtelijke website structuur zorgt hiervoor.

We leggen de structuur van je site op de loep. Zijn alle onderwerpen op een logische manier ondergebracht? Geen verdwaalde linken? Kunnen we verbeteringen doorvoeren?

Technische aspecten van de website

Wil je goed scoren? Dan zijn ook de technische aspecten van je site van belang.

  • Wat is de laadtijd van de website?
  • Wordt de site ook mobiel goed weergegeven?
  • Zijn de URL’s leesbaar?
  • Geeft de site 404 errors doordat pagina’s niet gevonden kunnen worden?
  • Zijn er voldoende interne en externe links?

Dit en meer onderzoeken we voor een SEO vriendelijke website om de beste resultaten te kunnen bereiken.

Met een goed geoptimaliseerde website stijgt de relevantie van je website. Hiermee doe je je bezoekers een groot plezier. En ook Google kan dit waarderen.

Linkbuilding

Linkbuilding is een SEO strategie om websites hoger in de zoekresultaten te krijgen. Dit door linkjes te verzamelen vanaf andere website naar jouw website.

Misbruik van linkbuilding levert je Google penalty’s op welke kunnen resulteren in een lagere ranking. Of nog erger; je site wordt volledig verwijderd uit de Google index…

Linkbuilding moet zorgvuldig gedaan worden en niet te snel. Alleen relevante links kunnen helpen om je website meer autoriteit te geven. De tijd van lukraak linkjes uitwisselen, ligt allang achter ons.

Wil je ook hoog scoren in Google?

Recent werk

Klanten aan het woord

Scroll naar top