Alle smaakjes

E-mail marketing

E-mail nieuwsbrieven versturen

Een e-mail nieuwsbrief is een eenvoudige manier om een grote groep mensen in één keer aan te spreken. Door bestaande en potentiële klanten te informeren, creëer en behoud je betrokkenheid.

Hoe vaak krijg je een mail in je mailbox waardoor je meteen in actie komt? Waarschijnlijk zelden tot nooit. Ook je potentiële klanten vergaat het niet anders.

Wat kun je dan wel bereiken met een e-mail nieuwsbrief?

e-mail marketing nieuwsbrieven versturen breda

Wat bereik je met het versturen van een e-mail nieuwsbrief?

Met het versturen van een nieuwsbrief bereik je niet direct omzet. Gemiddeld zijn er zo’n 7 contactmomenten nodig vóórdat via internet een aankoopbeslissing wordt genomen. Met het regelmatig verzenden van nieuwsbrieven toon je wel betrokkenheid.

Kansen bij verzenden e-mail nieuwsbrieven

  • Je blijft onder de aandacht bij jouw doelgroep
  • Je kunt jezelf positioneren als autoriteit op je vakgebied
  • Je kunt je doelgroep aanzetten om na te denken over onderwerpen welke jij in je nieuwsbrief gezet hebt.
E-mail nieuwsbrieven laten maken ontwerpen Breda

MailChimp

Nieuwsbrieven worden opgezet in MailChimp. Dit is wereldwijd één van de meest gebruikte marketingplatforms om tegen relatief lage kosten jouw doelgroep op een slimme manier te bereiken.

Afhankelijk van je wensen ontwerp ik een template op maat en zorg voor de juiste instellingen.

mailchimp nieuwsbrief laten maken

Checklist

Voor het versturen van e-mail nieuwsbrieven

Maak een nieuwbrief agenda planning. Regelmaat en frequentie blijven op deze manier gewaarborgd.

Bepaal je onderwerpen. Waar wil je over communiceren?

De template hebben we reeds in een eerder stadium opgezet (eenmalige investering).

De input wordt in de nieuwsbrief template verwerkt en voorzien van passende afbeeldingen.

De afbeeldingen worden gecontroleerd op de juiste resolutie.

Uiteraard wordt de nieuwsbrief grondig gecontroleerd op spelfouten, lopen de zinnen goed door en leest de nieuwsbrief goed in 'Jip-en-Janneke' taal.

Omdat een nieuwsbrief kort en bondig moet zijn, wordt er door middel van 'lees meer' links naar relevante artikelen in je website verwezen.

Tussentijds worden er testen uitgevoerd welke je ook ontvangt. Zo kun je de vorderingen op de voet volgen.

Na je definitieve akkoord wordt de nieuwsbrief verzonden op een afgesproken tijdstip.

Je hebt online toegang tot de resultaten. Op deze manier kun je doeltreffend inspelen op de behoeften van je abonnees.

Meer weten?

Recent werk

Reviews

Scroll naar boven