E-mail marketing
E-mail nieuwsbrieven versturen
Een e-mail nieuwsbrief is een eenvoudige manier om een grote groep mensen in één keer aan te spreken. Door bestaande en potentiële klanten te informeren, creëer en behoud je betrokkenheid.
Hoe vaak krijg je een mail in je mailbox waardoor je meteen in actie komt? Waarschijnlijk zelden tot nooit. Ook je potentiële klanten vergaat het niet anders.
Wat kun je dan wel bereiken met een e-mail nieuwsbrief?
Wat bereik je met het versturen van een e-mail nieuwsbrief?
Kansen bij verzenden e-mail nieuwsbrieven
- Je blijft onder de aandacht bij jouw doelgroep
- Je kunt jezelf positioneren als autoriteit op je vakgebied
- Je kunt je doelgroep aanzetten om na te denken over onderwerpen welke jij in je nieuwsbrief gezet hebt.
MailChimp
Nieuwsbrieven worden opgezet in MailChimp. Dit is wereldwijd één van de meest gebruikte marketingplatforms om tegen relatief lage kosten jouw doelgroep op een slimme manier te bereiken.
Afhankelijk van je wensen wordt een template op maat ontworpen en gezorgd voor de juiste instellingen.
Checklist
Voor het versturen van e-mail nieuwsbrieven
Agenda
Maak een nieuwbrief agenda planning. Regelmaat en frequentie blijven op deze manier gewaarborgd.
Onderwerpen
Bepaal je onderwerpen. Waar wil je over communiceren?
Template
De template hebben we reeds in een eerder stadium opgezet (eenmalige investering).
Input
De input wordt in de nieuwsbrief template verwerkt en voorzien van passende afbeeldingen.
Afbeeldingen
De afbeeldingen worden gecontroleerd op de juiste resolutie.
Correcties
Uiteraard wordt de nieuwsbrief grondig gecontroleerd op spelfouten, lopen de zinnen goed door en leest de nieuwsbrief goed in 'Jip-en-Janneke' taal.
Links toevoegen
Omdat een nieuwsbrief kort en bondig moet zijn, wordt er door middel van 'lees meer' links naar relevante artikelen in je website verwezen.
Testen
Tussentijds worden er testen uitgevoerd welke je ook ontvangt. Zo kun je de vorderingen op de voet volgen.
Akkoord
Na je definitieve akkoord wordt de nieuwsbrief verzonden op een afgesproken tijdstip.
Resultaten
Je hebt online toegang tot de resultaten. Op deze manier kun je doeltreffend inspelen op de behoeften van je abonnees.