Flyer, folder, brochure & catalogus ontwerp

Flyer, folder, brochure of catalogus laten maken? Wij kunnen dit voor je verzorgen in lijn van je huisstijl.

Of het nu een online of offline catalogus betreft, door onze ervaring vertalen onze ontwerpen zich naar een goed vormgegeven product. Een product wat past bij je onderneming, aanspreekt bij de doelgroep en zichzelf verkoopt.

Goed design verkoopt gewoon beter

Met een brochure of catalogus welke gedrukt is, ben je onderscheidend van concurrenten welke veelal alleen online actief zijn.

Er zijn talrijke voorbeelden te noemen waarbij je (potentiële) klanten de voorkeur geven aan een fraai vormgegeven brochure of catalogus welke ze in handen hebben. De visuele kracht van een gedrukte brochure of catalogus is veel groter dan beeldschermervaring. Bijkomend voordeel; met een mooi drukwerkproduct wat je in handen hebt, word je niet afgeleid door legio links eromheen.

Standaard ontvang je na het ontwerpen van je flyer, folder, brochure of catalogus een pdf van het bestand voor drukwerk, print & web.

Diezelfde brochure of catalogus kunnen we ook voor je omzetten tot een bladerbare pdf voor op je website of webshop zodat je er ook mee online kunt gaan.

Verschil tussen een flyer en een folder

Een folder is net iets anders als een brochure. Maar wat is dan het verschil tussen een flyer en een folder? Een flyer is een ongevouwen vel papier en een folder is, zoals de Engelse naam al zegt, gevouwen (to fold; vouwen). Een flyer kan aan 2 kanten bedrukt worden en een folder wel aan 4, 6 en soms 8 kanten (afhankelijk van het formaat).

Wanneer een flyer laten maken

Een flyer is maar 1 vel papier. Een flyer verschijnt meestal in A5- formaat en kan enkel- of dubbelzijdig bedrukt zijn. Een flyer wordt vaak gebruikt om zoveel mogelijk mensen te bereiken.
Doel van een flyer is om kort en bondig een boodschap over te brengen. Bijvoorbeeld de aankondiging van een evenement of een bepaalde aanbieding.

Waar komt het woord catalogus vandaan

Een cataloog of catalogus is het geheel van titelbeschrijvingen die verwijzen naar een collectie. Het woord stamt via het Latijn af van de titel van een gedicht van de Oud-Griekse dichter Hesiodus, de Catalogus van vrouwen.

Bron: Wikipedia

Wanneer een folder laten maken

Op een folder is meer ruimte voor tekst en afbeeldingen om jouw boodschap over te brengen dan op een flyer. Maar ook in een folder kun je slechts beperkte informatie kwijt. Een folder gebruik je meestal om aandacht te trekken en om je (potentiële) klanten over te halen tot een bepaalde actie.

Wanneer een brochure laten maken

‘Brocheren’ is een techniek waarmee meerdere, gevouwen vellen papier aan elkaar worden geniet. In plaats van nietjes kan er ook gekozen worden voor een gelijmde binding.

In feite is een groot gedeelte van de reclamefolders in de brievenbus een brochure. Maar doorgaans wordt het woord ‘brochure’ gebruikt voor gebrocheerde boekjes welke een hogere waarde hebben dan de plaatselijke reclameblaadjes. Denk bijvoorbeeld aan de brochures van autodealers.

Een brochure wordt vaak bewaard (ook al kan dit maar een paar dagen/weken zijn).

Wanneer een catalogus laten maken

Als een brochure gebruikt wordt om bijvoorbeeld alle producten in weer te geven, dan hebben we het over een catalogus. Deze kan ook als naslagwerk gebruikt worden.

Een catalogus van meer dan een paar honderd pagina’s is voor ons geen uitzondering. Wel weer een leuke uitdaging om alle producten en/of diensten zo goed mogelijk te presenteren. Wij denken graag met je mee over een logische indeling van je catalogus. Online en offline.

En een magazine...

Een magazine is een brochure welke meer ‘tijdschriftachtig’ is opgezet is.

Een magazine vraagt weer om een andere benadering om goed vorm te geven. Met pakkende koppen, bijpassende (grote) afbeeldingen. En ook hiervoor maken we weer een goed doordacht concept.

Portfolio

Trots op de reviews

Mond-op-mond reclame

Als Salm en Kipp zijn we via mond-op-mond reclame met A-merkwaardig in contact gekomen. Sindsdien laten wij alle opdrachten hier uitvoeren.

Het prettige aan het werken met A-merkwaardig is de snelheid, goede communicatie en dat onze visie goed wordt vertaald in het ontwerp. Allemaal van belang om als leverancier snel te kunnen reageren op marktontwikkelingen.

Koen de Roos
Salm en Kipp
www.salmen-kipp.nl

Duidelijk & helder zonder poespas

Namens Tierelantijn, Jewels and Watches: Goede gesprekspartner, duidelijk, helder. Zonder poespas, erg tevreden.

Jon Zwijssen
Tierelantijn Watches & Jewels
www.tierelantijnbreda.nl

Binnen no-time logo, huisstijl en website

Fijn samenwerken met A-merkwaardig! Ingrid stelde me de juiste vragen en ontwikkelde zo de huisstijl die het beste bij Laat je Horen! past. Ze vroeg regelmatig om reflectie om te kijken of ze het inderdaad goed had ingeschat én ontwierp vervolgens in no time een prachtig logo, website, visitekaartjes, briefpapier,..). Top!

Floortje Thieleman
Laat je horen
www.laat-je-horen.nl

Wil ik ook

Top! Wil je meer weten of een offerte aanvragen?

Scroll naar top

Sinds 1 februari 2021 is A-merkwaardig
de nieuwe naam voor ItDentity!

Wil jij 10% korting?

Schrijf je voor de maandelijkse nieuwsbrief en ontvang t/m maart
10% korting* op de ontwerp- en webdesign tarieven.

Exclusief drukwerkosten en lopende projecten