SEO Breda
Jouw website (beter) vindbaar
Wil je zonder betaalde advertenties maar met een gedegen SEO strategie jouw Google posities verbeteren? Met SEO zoekmachine optimalisatie lopen je organische bezoekersaantallen op en stijgen je conversies. Wil je ook succes hebben met SEO Breda, lees dan verder.
SEO, werken aan de vindbaarheid van jouw website
SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. Dit houdt in dat als een gebruiker van Google (of andere zoekmachine zoals Bing) een zoekopdracht ingeeft, een bot het hele web afspeurt naar websites die met die zoekopdracht te maken hebben.
Als jouw website goed op orde is met SEO, staat jouw website hoog in de lijst van Google waardoor je website sneller gevonden wordt.
Zoekmachine optimalisatie / SEO Breda helpt jouw bedrijf om meer klanten aan te trekken om tot meer conversie te komen.
Voordelen van SEO Breda
- Meer bezoekers en daardoor meer klanten
- SEO trekt de juiste bezoekers aan door de specifieke zoekopdracht
- Een website welke goed vindbaar is, straalt vertrouwen uit
- Langdurige resultaten (in tegenstelling tot SEA)
- Betere zichtbaarheid en dus naamsbekendheid
- Hogere CTR (Click To Rate)
- Geen kosten per klik voor bezoekers naar je site
- Het effect is meetbaar (Google Analytics)
Invloed uitoefenen met behulp van SEO Breda
Als je weet welke factoren invloed hebben op de positie van een website in de zoekresultaten, kun je hier invloed op uitoefenen.
Website optimalisatie is hierbij essentieel om je positie te verbeteren en te behouden. Hoewel er met heel veel factoren rekening gehouden moeten worden, kunnen we deze onderverdelen in 3 segmenten.
1. Content
Google hecht waarde aan de inhoud van jouw website pagina’s.
Het gaat om de inhoud van jouw website pagina’s, de relevantie van de pagina’s voor de zoekopdrachten van gebruikers in Google, de frequentie van nieuwe content en andere gerelateerde aspecten.
2. Techniek
Voor optimale prestaties is het belangrijk dat de site technisch in orde is.
De pagina’s moeten gemakkelijk kunnen worden gecrawld, de broncode moet netjes geschreven zijn, de site dient mobielvriendelijk te zijn en 404 errors moeten verholpen worden.
3. Autoriteit
Hoelang ben je al ‘in business’. Jouw bestaansrecht op internet kan een factor zijn.
En heb je waarde opgebouwd door middel van inkomende links van andere websites? En vooral; zijn deze inkomende links van goede en de juiste kwaliteit.
SEO stap voor stap
Als wij je website gaan optimaliseren voor de zoekmachines, gaan we als volgt te werk:
1. De nul-meting
Alvorens van start te gaan doen we een 0-meting. Met een technische website scan kunnen we het startpunt bepalen. Ook wordt onderzocht hoe de website nu scoort in Google en hoe je concurrenten het doen.
2. Technische optimalisatie
Nu we weten wat technisch gezien verbeterd kan worden aan de website is het zaak deze punten door de website bouwer (of A-merkwaardig) te laten oplossen.
3. Keyword search
We gaan op zoek naar de meest geschikte zoektermen welke jouw doelgroep gebruikt. Deze worden geselecteerd op een voldoende zoekvolume in Google met een laag concurrentie niveau.
4. SEO copywriting
Met de geselecteerde zoektermen gaan we aan de slag. De zoektermen worden op een natuurlijke wijze in de teksten verwerkt en indien nodig worden er nieuwe landingspagina’s aangemaakt.
5. Linkbuilding
Met zowel interne als externe linkbuilding wordt de linkwaarde van je website verhoogt.
Alleen relevante en hoogwaardige links zullen helpen om de website meer autoriteit te geven.
6. Rapportage
Maandelijks ontvang je een rapportage over het verloop van het SEO traject van de website. Zo kun je de vorderingen volgen en zien waar moet worden bijgesteld.